Çaykur Genel Müdürü ?mdat Sütlüo?lu, geçti?imiz yil üretilen 130 bin ton kuru çayin tamamini sattiklarini söyledi. Sütlüo?lu, 2013 yilinda kurum olarak en parlak dönelerini ya?adiklarini belirtti.
Sütlüo?lu, Çaykur Genel Müdürlü?ü Brifing Salonunda düzenledi?i toplantida yakin zamanda ba?layacak olan 2014 yili ya? çay kampanyasi hakkinda bilgiler verdi.
Çaykur’un 2013 yilinda en parlak dönemini ya?adi?ini ifade eden Sütlüo?lu, “Geçen yil toplamda 673 bin ton ya? çay aldik. Bu çaylardan 130 bin ton kuru çay ürettik. Önceki senelerde stoklarimizda bulunan çaylardan da sati? yaptik. Toplamda geçen yil 133 bin 500 ton çay sati?i yaptik. Çaykur tarihinin sati? rekorunu kirdik.” dedi.
2013 yilinda çayda randevulu sistemi hayata geçirdiklerini hatirlatan, “Bu sistemle vatanda?imiz rahat bir ?ekilde çayini satti. So?uk çayimiz Didi’yi çikardik. Bir marka olarak Didi’yi ülkemize kazandirdik. Didi piyasaya hizli bir giri? yaparak dünya devlerinin önüne geçti. So?uk çayda bir numara oldu. Geçti?imiz sezonun ba?inda alinan grev karari hayata geçseydi bunlarin hiçbirisi hayata geçmeyecekti.” diye konu?tu.
ÇAY ERKEN GELD?
Sütlüo?lu, havalarin sicak gitti?ini ve çay sezonuna bu yil erken ba?layabileceklerini belirterek, ?öyle dedi: “Bu ihtimali dikkate alarak i?çilerimizi i?e davet ettik. Gidi?at çayin erken ba?layaca?ini gösteriyor. Bu sene çayin kalitesini artiracak ba?ka uygulamalarimiz da olacak. Biz i?çiye en az 15 gün önce bildirimde bulunmak mecburiyetindeyiz. ??çi karde?lerimizi çay ba?lar ba?lamaz i?ba?i yaptiraca?iz. Yapti?imiz tüm yenilikleri Çaykur’un özelle?tirilece?ine yoranlar var. Çaykur’un özelle?tirilme durumu yok. Bundan kimsenin ?üphesi olmasin.”