Demiryolu projesi son zamanlarda ilimizde ön plana çıkmaya başladı, Geçtiğimiz Kasım ayında Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu olarak Ordu da toplandık. Orada çeşitli ziyaretlerin ardından Ordun ”un en güçlü gazetelerinden birini ziyaret ettik. Gazete sahibi fırsat bu diyerek Karadeniz demiryolundan bahsetmişti.
Gazetesinin manşetinde her gün Karadeniz Demiryolu ile ilgili haberler yaptığından bahseden gazete sahibi, buna bizim de destek vermemizi istemişti.
10 Kasım da Rize’ye döndüğümde artık gündemimde Karadeniz Demiryolu vardı, buna STK başkanlarını dahil ederek Demiryolu ile ilgili gündemler oluşturmaya başladım. Elbette Trabzon boş durmadı. Onların derdi Erzincan- Trabzon demiryoluydu ve bunu İç işleri bakanı Süleyman Soylu ile halletmeye çalıştılar. Seçim döneminde Süleyman Soylu Of ta bir konuşmasında Demiryolu sözü verdi.
Şimdi eğri oturup doğru konuşalım, Neden Erzincan- Trabzon isteği, Kaç kişi Trabzon dan Erzincan a yük veya yolcu olarak gidecek?
Sadece Trabzon limanına gelen Erzincan yükleri için milyonlarca, belki de milyarlarca TL harcanacak.
Rantabl olan Samsun- Sarp demiryolu, Samsun’dan Erzurum a giden, Erzincan a giden demiryolu ağı var. Neden bu yol denenmiyor ve ille de Trabzon- Erzincan istendi. Bunun altında ne yatıyor bilinmez ancak insanların kafasını karıştırmaya yeter bile.
Asıl olan Sarp- Samsun demiryolu, bu yol ülkemizde demiryolu ağının bulunduğu tüm illerle bağlantısı olacak, Bu demiryolu ülkemiz ile Gürcistan üzerinden tüm Bağımsız devletler topluluğuna bağlanacak. Bu demiryolu ile Karadeniz Sahil yolunun yükü azalacak ve ağır tonajlar artık demiryolu ile ihracat veya ithalat yapılacak.
Daha güvenli yolcu taşımacılığı yapılmış olacak, Samsun- Sarp arası hızlı trenin olduğunu düşünecek olursak yolcu taşımacılığında bile Karadeniz sahil yolu oldukça rahatlayacak. İnsanlar birkaç saatte Rize” den Samsun’a ulaşabilecekler.
Ordu ilinde bir meslektaşımızın başlattığı manşet algısı ile Rize olarak bizlerde buna destek vermeye başladık. Giresun, Ordu, Rize, Artvin STK başkanlarının bir araya gelerek bunu daha yüksek sesle kamuoyuna duyurmaları gerekiyor.
Nitekim sadece gazeteciler ile yol almak doğru değil, elbette bunun basın ayağı da olacak ancak birileri Demiryolu bağlantısı ile ilgili birlikteliklerini göstermeli, bireysellik yerine kitlesel olarak hareket edilmesi gerektiğini düşünüyorum.