• 02 Mayıs 2024 Perşembe
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    2 Mayıs 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Üreticiye 82 Kuruş Kazık

-Çay taban fiyatı 2.32 olmasına rağmen özel sektör 1,5 TL’den yaş çay alıyor.

Üreticiye 82 Kuruş Kazık

ÖZEL HABER

-Kuru çaya zam yapılmaması nedeniyle zararda oldukları belirtilen özel sektör taban fiyatı 1,5 TL’ye kadar düşürürken bazı özel sektör firmaları; yarısını kuru çay diğer yarısını ise 1.7 TL’den almaya devam ediyor. Burada kaybeden ise yine üretici oluyor.

-ÇAYKUR Genel Müdürlüğü kuru çay zammının kaçınılmaz olduğunu belirtmesine rağmen; henüz kuru çaya zam yapılmaması, üreticinin 800 milyon TL zarar etmesine neden olduğu belirtildi.

RİZE: Nisan ayı sonunda açılan yaş çay kampanyası ile birlikte kuru çaya zam yapılmaması özel sektörün sürekli fiyat düşürmesine neden oldu.

     Her yıl Haziran aylarında kuru çayın zamlanması ile birlikte kendine yön belirleyen özel sektöre karşı bu yıl zam yapılmaması özel sektörü olduğu kadar ÇAYKUR’u da zor durumda bıraktı.

    Çayda taban fiyat 2.32 kuruş olarak belirlenirken destekleme ile birlikte 2.45 kuruş olan yaş çay taban fiyatı, özel sektörün çay satışını engelledi.

     Yaş çayda maliyetlerin yükselmesi ile birlikte özel sektör ÇAYKUR’un satış fiyatının altında çay satmak için kuru çay taban fiyatını 13 TL dolayında belirlerken sektör sahipleri kuru çayın maliyetinin 13 TL dolayında olduğunu ve üreticilerden zorunlu olarak düşük fiyatta yaş çay aldıklarını belirttiler.

82 kuruş üreticinin cebinden gidiyor

Kuru çayın zamlanmaması ile birlikte özel sektör taban fiyatın 82 kuruş altında yaş çay alarak 1,5 TL’ye kadar düştüğü bazı sektörlerin ise 1.7 kuruş taban fiyat karşılığında yarısı peşin yarısı kuru çay olarak çay aldıkları belirtiliyor.

     ÇAYKUR’un tam kapasite çalışması ile birlikte çay alım merkezlerinde oluşan yoğunluk nedeniyle üreticinin özel sektöre çay verdiği ve kilo başına 82 kuruş zarar ettiği belirtildi. Çay üreticileri ise zorunlu olarak özel sektörü tercih ettiklerini söylediler.

800 Milyon TL üretici cebinden çıkıyor

Özel sektörün düşük fiyata çay alması ile birlikte ÇAYKUR kadar çay alan özel sektörlerin düşük fiyata çay alması ile çaydan kazananın aracı firmalar olduğu, özel sektörün ise zarar etmeme adına düşük fiyatta çay aldığı, kaybedenin ise üretici olduğu belirtildi. Çay üreticisi kampanya döneminde 800 Milyon TL kayıpta olduğu kaydedildi.

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE