• 19 Mayıs 2024 Pazar
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    19 Mayıs 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Türk çay i markala?iyor

-5 Gün süren Türk çayinin markala?masi toplantisindan sonuç bildirgesi çikti.

Türk çay i markala?iyor

Ankara Rize Dernekleri Federasyonu – Rizeliler Kültür ve Dayani?ma Derne?i ile Rize Ticaret Borsasi i?birli?iyle 16 – 20 Kasim 2011 tarihleri arasinda Rize’de Sayin Gümrük ve Ticaret Bakani Hayati YAZICI’nin himayelerinde “Türk Çayinin Markala?masi ve Uluslararasi Tanitimi 2023 Vizyonu Çali?tayi” gerçekle?tirildi.

      Rize ticaret borsaninda yapilan toplandilarda Çali?tay iki a?ama olarak yürütüldü. ?lk gün tamamlanan birinci a?amada; “Türk Çayi 2023 Hedefleri”, “Markala?manin Önemi Nedir?” ve “Bir Dünya Markasi Olarak Türk Çayi” konulari çay sektörünün temsilcileri, üniversite bilim insanlari ve konuyla ilgili di?er uzmanlar tarafindan tarti?ildi  Bu kapsamda gün boyu 3 ayri oturum gerçekle?tirilmi? ve farkli konularda toplam 30 ayri bildiri sunuldu

    Barsa da gerçekle?tirilen ?lk oturumda; Türk çayinin özgün nitelikleri, çay sektörünün hedefleri, Türk Çayinin sa?lik üzerine etkileri, Türkiye’deki çay tüketim trendi, çay ihracatinin arttirilmasi konusunda öneriler, Türk tarim sektöründe çay üreticisinin yeri, farkli çay ürünleri ve Türk Çayinda farklilik, bölge ticaretine çayin yeri ve gelece?i, izlenen çay destekleme politikalari konulari ele alindi.

.?kinci oturumda ise patent, kalite, markala?ma, standardizasyon, co?rafi i?aret, dünya ticareti, tescil ve kayit gibi taninirlik ve markala?ma odakli konular ele alinmi?. Üçüncü oturumda; Türk çayinin dünya markasi olma yolunda neler yapilmasi gerekti?i konusunda alaninda söz sahibi kamu ve özel sektör temsilcilerinin deneyimleri,  kar?ila?tiklari engeller ve güçlükler ile gelece?e yönelik önerileri üzerine yo?unla?ilmi?tir.

Çali?tayin ikinci ve üçüncü günlerinde Prof. Dr. Feramuz Özdemir ve Prof. Dr. Cengiz Sayin’in moderatörlü?ünde, alti ki?ilik bir ekiple atölye çali?masi ve 60 ki?ilik sektörel katilimla bir “arama konferansi” sürdürülmü?. Arama konferansina ilgili kesimlerce yo?un bir ilgi gösterilmi?tir

Arama konferansinda tüm katilimcilar, ortak akil ile çayimizin uluslararasi tanitimi ve markala?masi konusundaki stratejik amaciniTürk çayini; sürdürülebilir, do?al, kalintisiz ve çevre dostu tarim uygulamalari ile yeti?tirip, özgün yöntemlerle dünya standartlarinda, hijyenik ko?ullarda siyah ve ye?il çaya i?lemek, yenilikçi yakla?imlarla katma de?eri yüksek ürün çe?itlili?ini artirmak, çay içme kültürümüzü uluslararasi düzeyde yayginla?tirarak, ba?ta çay üreticileri ve çali?anlari olmak üzere bölge ve ülke refahina katkida bulunmak ve çayimizi dünyada taninan ve aranan marka bir ürün haline getirmek.” olarak belirlendi.

Arama konferansinda belirlenen stratejik amaç ve hedefe ula?mak için tüm katilimcilarin ortak önerileri do?rultusunda: E?itim ve AR-GE, Organizasyon,Tarimsal Üretim ve ??leme Teknolojisi,Pazarlama (Standardizasyon, kalite, marka ve tanitim) Politikalar ve Yasal Düzenlemeler ba?liklariyla be? temel çali?ma alani kararla?tirilmi?.  Bu temel alanlar altinda ön bulgu olarak yakla?ik 100 ayri faaliyet önerisi ortaya çikmi? olup bunlardan ba?licalari; üretici e?itimi, markala?ma vizyonu e?itimi, klonal seleksiyon ve çay islahi, ürün çe?itlili?i, imaj ürün geli?tirme, tüketici talep ara?tirmasi, ortak marka olu?turulmasi, i?leme teknolojisi geli?tirme, do?ru gübreleme, sözle?meli yeti?tiricilik, çayliklari gençle?tirme, üretici örgütlenmesi, çay ihracatinin desteklenmesi, kaliteye ba?li üretici destekleri, çay tanitim grubunun kurulmasi, ihracatçi birli?i olu?turulmasi gibi faaliyetlerdir. Arama konferansinin tüm bilimsel sonuçlari, moderatörlerce önümüzdeki günlerde rapor halinde hazirlanarak kamuoyu ile payla?ilacaktir. Rapor neticesinde ortaya çikacak sonuçlar, Türk çayinin uluslararasi tanitimi ve markala?masi ana amacina uygun projelerin üretilmesi ve yol haritasinin çizilmesinde temel veri kayna?i olarak kullanilacaktir.

 

 

 

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE