• 02 Mayıs 2024 Perşembe
  • 00:00
    2 Mayıs 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Rize Turizm ile büyüyecek

-Rize TSO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu Vadileri ve yaylaları bozmadan turizmin geliştirilebileceğini belirterek “ Turizm bölgemizin Çaydan sonra ikinci geçim kaynağıdır, doğal değerlerimizi korumamız gerek, Ayrıca Lojistik üstün yapılması için birlikte hareket etmeliyiz, Cumhurbaşkanımızdan bir an önce bu üssün başlatılmasını istiyoruz” dedi.

RİZE: RTSO Başkanı ve yönetim Kurulu Yakamoz Restoranda basın mensupları ile kahvaltıda bir araya geldi.

RTSO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu basın toplantısında “ Ayda bir de olsa Basın mensuplarımız ile bir araya gelerek kamuoyuna mesajlarımızı iletmek istiyoruz. Odamızın takip ettiği bazı projelerimiz var. Rize’de çayın yerine Turizmi koyuyoruz. Geçen yıla oranla Turizmde yüzde 15 ile 20 arasında artış olduğunu düşünüyoruz. Bölgemizde Ramada”dan sonra 2 adet daha 5 yıldızlı otel yapılmakta. İkizdere vadisinde Arap turistlerin ilgisini gördüm.  İşlenmemiş incilerimiz var. Turizm gelişecek diye Yeşilimizi bozmamak gerek. Havaalanı bittiğinde bölgemizde turizm daha da artacak. Ayder yaylası kentsel dönüşüm ile değişime uğrayacak. Vasıfsız yapılaşmalar bitecek. Rize’de topu taca atmayan valimiz var ve yıkımları sürdürüyor. Hava alanı inşaatımız sürüyor ve zamanında biteceğini düşünüyorum” dedi.

Lojistik üs önemli

RTSO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu Lojistik üs ün önemli olduğunu belirterek “ Proje çalışmaları tamamlanan üs ün bakanlıkta bekletildiğini belirterek “ Artık Rize olarak harekete geçmemiz gerek. Lojistik üs ile OSB de hareketlilik artacak. Üs için kamulaştırma maliyeti hiç yok ve deniz dolgusu ile yapılacak. Cumhurbaşkanımızın bize verdiği söz ve bir an önce başlamasını bekliyoruz. Bakanlıkta ise para olmadığını biliyoruz. Ayrıca OSB de yeni kamulaştırmalar yapmamız gerekiyor ancak para olmadığını belirttiler” dedi.

Çayın sorunları çok

RTSO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu “ Çay konusu müstahsil açısından içler acısı, 2 yıldır zam görmeyen Kuru çay nedeniyle özel sektör fiyat düşürmek zorunda kaldı, Yapılan yüzde 15 lik zam kimseyi memnun etmedi. 2 sürgünde ise özel sektör yine kıpırdamadı, elinde olan kuru çayları çıkarmanın derdinde. Yüzde 15 lik zam yeterli değil ve Cumhurbaşkanımız yaş çay oranında zam yapılacağını söylemişti. Özel sektör ve üreticide hareket yok, Çay kanunu acilen çıkmalı ve müstahsil ve sanayici korunmalı” dedi.

Hısarcıklıoğlu geliyor

TOB Başkanı Rıfat Hısarcıklıoğlu”nun Cuma günü Rize ”ye geleceğini belirten Karamehmetoğlu “ Ramada otelde akşam 5 de toplantımız ve yemeğimiz var, burada vergi mükellefleri ödül töreni ve sorunları tartışacağız. Ardından ertesi gün Fındıklı TOB okulunu ziyaret edip, Ardeşen, Pazar ve Çayeli ilçelerinde ziyaretlerimiz olacak” dedi.

İhaleleri takıp ediyoruz

Rize”de yapılacak olan ihaleleri takip ettiklerini belirten RTSO Başkanı “ Bildiğimiz Hastaneler kavşağında yapılması gereken üst geçide Rektörlük itiraz etmiş ve ihalesi yapılan bu yol durduruldu. Bunun yanında Pehlivantaşı Liman bağlantı yolu ve Ortacamı – Yeniköy yolu ihalesi yapıldı, bunları için gelişmeleri bekliyoruz. Eski Stadyum yerinde yapılan AVM inşaatının Rezidans bölümü inşaatı durduruldu ve iş yerlerinin Kasım sonunda sahiplerine teslim edileceğin sanıyorum, Ayrıca 2 Mart tarihinde AVM nin açılışı yapılacak” dedi.