• 29 Mart 2024 Cuma
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    29 Mart 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Trabzon dışında Karadeniz tek yürek

-Sarp- Samsun Demiryolu için birleşen Karadeniz TSO Başkanları Demiryolunun hayata geçmesi ile birlikte Karadeniz de ticaretin ve turist sayısının artacağını belirttiler.

Trabzon dışında Karadeniz tek yürek

RİZE: Samsun- Sarp Demiryolu için görüşlerini açıklayan 5 il Sanayi ve Ticaret Odası Başkanları demiryolu ağı ile Çin e kadar uzanabileceklerini söylediler.

       Samsun- Sarp Demiryolu için el ele veren Karadenizli iş adamları ve Oda başkanları Demiryolu ağının bölge için önemli olduğunu belirttiler” Ordu STO Başkanı Servet Şahin bölge ekonomisine Demiryolunun büyük katkı sağlayacağı hiç kuşkusuz, Demiryolu ağı ile Çin’e kadar uzanmamız mümkün, Karadeniz sahil yolu artık ihtiyaçlara cevap vermiyor” dedi.

       Giresun STO Başkanı Hasan Çakır Malikoğlu ise Türkiye de tek Karadeniz bölgesinde Demiryolu ağı bulunmadığını belirterek “ Karadenizli Oda başkanları olarak el ele verip, bu projenin hayata geçirilmesi için çalışmamız gerek, Samsun- Sarp demiryolu Bağımsız devletler ile olan ticaret hacmımızı daha da güçlendirecek” dedi.

      Gümüşhane Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı İsmail Akçay ise Demiryolu ağı ile Karadeniz sahil yolunun yükünün azalacağını belirterek “ Ülkemizin her köşesine hemen hemen demiryolu ağı bulunmakta, Karadeniz de ise Samsun a kadar gelen demiryolu ağının Sarp sınır kapısına kadar uzanması çok zor olmasa gerek, Devletimizin demiryolu ağı için proje çalışmaları başlatmasını bekliyoruz” dedi.

     Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ise Karadeniz bölgesini birbirine bağlayacak olan demiryolu ağı ile Çin e kadar uzanmamız mümkün, Maliyetleri düşürecek olan demiryolu ağı ile ülke ekonomisine büyük katkı sağlanacak, Demiryolu ağı sayesinde bölgede yeni iş yerleri açılacak ve yeni sanayi kuruluşları kurulacak” dedi.

         Rize STO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu ise Karadeniz demiryolu ağının Samsun- Sarp arasında mutlaka yapılması gerektiğini belirterek “ Bu sayede bölgemize gelen ürünler ucuzlamış olacak ve nakliyelerde büyük düşüş sağlanacak, Yolcu taşımacılığında yine maliyetler düşecek, bunun yanında Karadeniz Sahil yolunun yükü azalacak,  Karadeniz sahil yolu artık ihtiyaçlara cevap veremez hale gelmeye başladı, gelecekte bu yol çok daha yoğun hale gelecek, bugünden bunun alternatifi olan Demiryolu ağının mutlaka hayata geçirmemiz gerekiyor” dedi.

       Ortak metin

Oda Başkanları ortak metinde Bölgenin sürekli göç verdiğini ve bölgede meydana gelen göçün tersine döneceğini belirttiler. Başkanlar “ Demiryolu ağının geçmesi ile bölge çağ atlayacak, Demiryolu ağının geçtiği bölgelerde canlanma olacak ve yeni sanayi kuruluşları kurularak bölgede istihdam sağlanacak. Köylere verilecek olan destekler sayesinde bölge ekonomisi güçlenecek ve Ülkenin prestiji yükselecek” dediler.

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE