• 23 Nisan 2024 Salı
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    23 Nisan 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

E?itim ?ura si yapildi

-Rize Millie?itim Müdürlü?ü 2013 E?itim çali?tayini yapti.

E?itim ?ura si yapildi

        Recep Tayyip Erdo?an Üniversitesi ile Rize ?l Milli E?itim Müdürlü?ünün i?birli?inde, Rize’nin 2023 yolunda e?itim stratejilerinin belirlendi?i “1. E?itim Çali?tayi” yapildi.

        ?smail Kahraman Kültür Merkezindeki program 3 gün sürdü. Programin açili?ina, Rize Vali Vekili Şefik AYGÖL, AK Parti Rize Milletvekili Nusret Bayraktar, Garnizon Komutani Kidemli Albay ?smet Cansaran, Belediye Ba?kani Halil Bakirci Recep Tayyip Erdo?an Üniversitesi Rektör Yardimcisi Prof. Dr. ?brahim Yerebakan, ?l Emniyet Müdürü Hüseyin Yenice sivil toplum kurulu? temsilcileri ve ö?retim görevlileri katildi.

        Yapilan açili? konu?malarinin ardindan çali?tayin  “Akademik Ba?ari” konulu ilk oturumu gerçekle?tirildi. Panelde Hacettepe Üniversitesi Ö?retim Üyesi Prof. Dr. Yüksel Kovak, Millî E?itim Bakanli?i Proje Koordinatörü Bekir Yilbat ve Fatih Üniversitesi Ö?retim Üyesi Yrd. Doç. Dr Cengiz Şim?ek tarafindan konu?malar yapildi.

         “Karakter ve De?erler E?itimi” konulu ikinci oturumda ise Recep Tayyip Erdo?an Üniversitesi E?itim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Orhan Kemâl Tavukçu ve Bayburt Üniversitesi E?itim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Necmettin Tozlu ile Recep Tayyip Erdo?an Üniversitesi ?lahiyat Fakültesi Ö?retim Üyesi Doç. Dr. Halit Suiçmez tarafindan katilimcilara bilgiler aktarildi.

        Yetkili komisyon üyelerinin panellerle ilgili rapor sunumunu yapti?i programin di?er bölümlerinde ise, “Sosyal, Kültürel, Sportif ve Sanatsal Faaliyetler” ve “Hayat Boyu Ö?renme” konulu paneller gerçekle?tirildi.

        2023 yilina kadar Rize’nin e?itimde istenilen seviyeyi yakalamasi amaciyla 1.Rize E?itim Çali?tayi sonucunda a?a?idaki kararlar alindi.

  Akademik Ba?ari

1.       Zümre toplantilari daha verimli hale getirilmelidir.

2.       E?itim ve Ö?retim göstergelerinin ulusal ve uluslararasi kar?ila?tirmalara imkân sa?layacak ?ekilde standart istatistiklere dönü?türülmeli, her düzeydeki e?itim kurumunun faaliyetlerini ilgili standartlar do?rultusunda planlamalari, gerçekle?tirmeleri, izlemeleri ve de?erlendirmeleri sa?lanmalidir.

3.       Ö?renme güçlü?ü çeken ve özel e?itime ihtiyaç duyan ö?rencilerin daha fazla desteklenmesi için gerekli tedbirler alinmalidir.

"Her Ö?renci Ba?arir" ?iarindan hareket ederek bütün ö?rencileri kapsayacak tedbirlerin alinmasi. Milli E?itim Bakanli?imizin ba?latti?i “Her Ö?renci Ba?arir" Projesinin ilimizde uygulanmasi, etüt ve bireysel ilgilenmelerle ö?rencilere destek verilmesi.

4.       Ö?retmenlerin hizmet içi e?itimlerinin daha nitelikli hale getirilmesi ve güncellenmesi.

Özellikle yeni ö?retim programlari, etkili ileti?im becerileri ve ölçme de?erlendirme konularinda hizmet içi e?itimler düzenlenmesi.

5.       E?itim yöneticilerinin ki?isel ve mesleki geli?imlerinin te?vik edilmesi, ihtiyaç duyulan konularda hizmet içi e?itimlerin düzenlenmesi

Sosyal-Kültürel-Sportif-Sanatsal Faaliyetler

6.       Ö?rencilerin ilgi alanlarinin tespit edilerek, Sosyal-Kültürel-Sportif-Sanatsal alanlarin en az birinde aktif olmasini sa?layacak ?ekilde imkânlarin hazirlanmasi, bunun için okullarda anket, rehberlik ve yönlendirme faaliyetlerinin etkin olarak yürütülmesi.

7.       Bayram ve kutlamalarin kültür zenginliklerimizi ve de?erlerimizi yansitacak biçimde ve hitap etti?i ö?renci grubunun ilgisini çekecek ?ekilde tasarlanmasi.

Hayat Boyu Ö?renme

8.       “Okullar Hayat Olsun” projesinin her okulun imkânlari nispetinde, hayata geçirilmesi, bu çerçevede ?l Millî E?itim Müdürlü?ünde yapilacak faaliyetlere yönelik bir “Okullar Hayat Olsun Projesi Etkinlik Havuzu” olu?turulmasi

9.       “Hayat Boyu Ö?renme” felsefesini yayginla?tirmak üzere, bütün kamu kurum- kurulu?lari ve sivil toplum örgütleriyle i?birli?inin geli?tirilmesi,

   Kent Kültürü

10.   Rize ilinin kültürel zenginliklerinin tespit edilerek bir kent kültürü olu?turacak ?ekilde, bütün kamu kurum-kurulu?lari ve sivil toplum örgütleriyle i?birli?i yapilarak, okullarda bu amaçla faaliyetler düzenlenmesi,

Karakter ve De?erler E?itimi

11.   De?erler e?itimi hususunda dil, sanat ve toplumda rol model olarak öne çikan ?ahsiyetler marifetiyle bir medeniyet in?asina zemin hazirlayacak çali?malarin yapilmasi

12.   Millî ve evrensel de?erlerin e?itim ö?retimin bütün alanlarinda, idealist nesiller yeti?tirecek ?ekilde dikkate alinmasi

Genel Konular:

13.   ?l, ilçe ve okul Stratejik Planlarinin MEB Stratejik Plani, Ülke ve Bölge kalkinma planlari, hükümet programlari, ulusal ve uluslararasi e?itim ve ö?retim göstergelerine ve Şûra kararlarina uyumlu hale getirilmesi, okul, ilçe ve il stratejik planlarinin uyumunun sa?lanmasi,

14.   Şûrada ele alinan her bir tema için bir faaliyet havuzu olu?turulmasi ve bu faaliyetlerin gerçekle?tirilmesine yönelik izleme-de?erlendirme görevini yürütecek bir yapilanmaya gidilmesi

15.   ?l ve ?lçe merkezlerindeki uygun alanlarda, millî ve manevi de?erlerin kent kültürü ve sosyal faaliyetler temalari çerçevesinde ele alindi?i ortamlarin (kültür ve sanat soka?i-evi, tarih parki, tarihi ve kültürel rol modellerin figüratif planda de?erlendirilece?i çe?itli parkur ve alanlar) olu?turulmasi

16.   Rize ilini ö?retmenler için daha cazip hale getirecek çali?malarin yapilmasi.

17.   Geli?en Türkiye’nin “2023 Vizyonu” çerçevesinde Rize’nin bir E?itim ve Turizm ?ehri olarak markala?masi hususunda gerekli çali?malarin yapilmasi.

18.   Şûra temalarinda önerilen faaliyetlerin gerçekle?tirilmesini te?vik edecek destekleyici imkânlarinin geli?tirilmesi.

 

        3 gün süren çali?tay verimli geçerken, katilim ise oldukça büyüktü.

 

 

 

 

 

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE