• 25 Nisan 2024 Perşembe
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    25 Nisan 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Çillioğlu Kentsel Dönüşüm Önerisinin Son Ayağını Sundu

İş Adamı Çillioğlu, Rize ekonomisinin öneri manifestosunun son ayağında Rize’nin değerleri ve şehir için düzenlenmesi konusu yer aldı.

Çillioğlu Kentsel Dönüşüm Önerisinin Son Ayağını Sundu

Çillioğlu’nun önerileri başlıkları şöyle:

AVM Sonrası yaşanan mağduriyetler:

Şehir merkezimizde yapımı devam eden AVM açıldığında Atatürk ve Cumhuriyet Cadde ile Deniz kısmı, dağ kısmı tarafındaki kalan kısımlarda arası ticari ilişkiler için trafik çok büyük sorun yaratıyor. Eski Rize kısmındaki trafik sorunu AVM açılmadan çözülmelidir. Buna yönelik şimdiden önlem alınmalıdır. AVM inşaatı ile birlikte hissedarlar ile birlikte yüzlerce mağdur olmuştur. Şöyle ki, konut ve arsa sahiplerine daha önceden uyarılar yapılmadan eski olan evlerin bedelleri olarak çok düşük istimlak bedelleri ödenmiştir.

TOKİ bu olaya mutlak müdahil olmalıdır. Bu ailelerin sorunlarını devlet çözmek zorundadır. Mağduriyet yaşayan insanların çığlığına kulak verilmelidir.

Ayder, Çad, Meles, Petran, Ovit ve Anzer Yaylaları:

Ayder başta olmak üzere bölgemizdeki tüm yaylalarda, denetimsizlik sonucu bilinçsiz yapılaşma olmuştur. Ne yazık ki yaylalarımız, doğal olma özelliğini kaybetmiştir.

Bu sorunların çözümü TOKİ önderliğinde yapılmalıdır. TOKİ tarafından planlanması yapılan Kayak merkezi, organik yaşam alanları, doğal yürüyüş yolları bir an önce yapılmalıdır. Bu konularda geç kalınmıştır. Bölgesel turizm yatırımları yapılırken bu konulardaki adımlar yöre halkının katılımları ile gerçekleşmelidir.

Sanayi, ticaret ve ihracat üssü oluşturulmalı:

Rize, Trans Kafkasya’ya limanı olan il ve birinci sanayi kent merkezlidir. Trans Kafkasya’nın Karadeniz’e hem denizden hem de karadan sınırı olması önemli bir avantajdır. 

Rize’miz TÜİK 2013 verilerine göre bir sanayi kentidir. Rize’de 2017 yılında endüstriyel tarıma dayalı 100’e yakın çay fabrikası vardır. Bu fabrikalar bize sanayi kenti hüviyeti vermektedir. Endüstri tarım olan çay fabrikaları sürekli teknolojik gelişmeler ile sürekli yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor. Çay fabrikaların teknolojik değişimleri Rize ilinde var olan ağır ve teknolojik birikimin yenilenmesine ilerde yapılabilecek olan sanayi yatırımlarına zemin hazırlamaktadır.

Özel çay fabrikalarının rekabet gücü arttırılmalıdır

Kamu ve özel çay fabrikalarının üretimlerini paketlenip saklayabilmesi, kredilerde teminat gösterebilmesi için lisanslı depo ve paketleme yatırımları yapılması zorunludur. Bunun için projeler üretilmeli ve devletten destek sağlanmalıdır.

Rizespor, futbol ve diğer sorunlar

Rizespor şampiyon olması tesadüf değildir. Rize’mizde önemli futbolcular çıkmıştır. Milli takımımızda forma giymiştir. Rizespor uzun yıllar süper ligde kalmıştır. Rize ve Rizeliler futbol oynamaya ve futboldan anlamaya yatkın bir bölgedir.Rize ilinde son dönemde yapılan futbol alt yapı yatırımları gelecek yıllarda futbol endüstrisine çok daha başarılı futbolcu ve futbol adamları yetiştirecektir. Bazı bölgeler ve iller yöre halkı olarak üstünlük kurdukları spor dalları vardır. Örneğin “Güreş” sporunda ilimiz üstündür. Güreş sporunda ilimiz sporcuları olimpiyat, dünya, avrupa şampiyonlukları kazanmıştır. Ayrıca ilimizde Hentbol öne çıkan üçüncü ana spor dalıdır. Ardeşen GSK Hentbol başarısı önemlidir.

Organize sanayi bölgesi

Ülkemizde birçok ilde birden çok OSB vardır. İlimizde ise sadece bir tane OSB vardır. İlimiz için bu çok yetersizdir. İlimizdeki arazi yetersizliği nedeniyle OSB kurulması konusunda devletin desteği alınmalıdır. İstimlak işleri zor yürüyen bir işlemdir. İstimlak edilen yerlerin sahipleri mağdur edilmemelidir. İlimizde deniz dolgusu yapılarak OSB ticari alanlar yaratılabilir.

Sarp- Samsun demir yolu hattı

Bu hat ile Erzincan-Of-Rize Demir yolu akredite olmalıdır.

Çayeli Büyükköy vadisi, Rize Salarha vadisi, Çiftekavak Vadisi ile Derepazarı ve İyidere vadileri demir yolu ile birlikte birbirlerine bağlanmalı ve bu şekilde gelecekteki Sarp-Samsun Demiryoluna bütünleşmiş olmalıdır. Demiryolu inşası ticaret ile birlikte düşünülmelidir. Sadece yolcu taşıma ilimize ve bölgemize çok büyük bir girdi sağlamaz.

İyidere vadisi ve Erzurum – İspir Çoruh vadisinin Ovit üzerinden birleştirilmesi yolunda projeler hazırlanmalıdır.

Ovit tüneli

Ülkemizin en uzun tüneli Ovit Tüneli’dir. Yakında tamamlanacaktır.

Ancak bu tünel ile İyidere endüstriyel alanının bağlantı yolları bir an önce yapılmalıdır (Güneyce-İkizdere-Ovit bağlantı yolları).

Bakü Tiflis Kars ( BTK) demiryolu

Ülkemizin en büyük kazanımlarında olan BTK Demiryolunun Erzurum İspir bağlantısı yapılmalıdır. BTK Demiryolu Karadeniz’e açılımı sağlanmalıdır.   

 

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE